Introducció a la situació actual (1 de 4)

Fa anys que dura la polèmica per la inseguretat i contínues incidències (quan no, accidents i víctimes) en la carretera C-55 i més concretament en el seu tram entre Manresa i Abrera, corredor únic de la Catalunya central en direcció al Bages Sud, al Baix Llobregat (Aeroport), al Garraf i al sud de Barcelona (entrades per B-23, Avda. Diagonal o per A-2, Ronda Litoral-port). Avui només cal seguir els mitjans digitals locals a les xarxes socials per veure com encara són habituals les incidències que provoquen retencions a la C-55. 

El Departament de Territori, en la reunió del Consell d'Alcaldes del Bages, celebrada el 18 d'octubre de 2017 a la qual vam ser convidats, ens va facilitar una sèrie d'informacions i dades que volem compartir per posar la màxima llum sobre aquest tema tan controvertit molt especialment a la comarca del Bages.

TRÀNSIT GLOBAL DEL CORREDOR


Observem que el creixement de trànsit dels 2 últims anys se l'ha endut la C-16 (part positiva), però la C-55 continua sense reduir el trànsit (part negativa), que és un dels requisits principals que calen per millorar-ne la seguretat i reduir-ne la sinistralitat.

1ª conclusió: el volum de trànsit a la C-55, amb les mesures preses fins el 2017, no baixa.


Pel que fa als accidents, si bé observem una disminució dels accidents greus i mortals, fruït de la col.locació de barreres tipus "New Jersey" i altres millores que s'han fet per augmentar la seguretat, en realitat el nombre global d'accidents no ha disminuït, essent l'any 2016 un any especialment dolent amb 140 accidents (1 cada menys de 3 dies).

2ª conclusió:la quantitat d'accidents, amb les mesures preses fins a 2016  (amb 2017 sense tancar), no baixa.

A partir de les dues conclusions enunciades, volem analitzar quines són les solucions que realment poden ajudar a aconseguir aquests dos grans OBJECTIUS:

1 - Reduir el trànsit que circula per la C-55.
2 - Reduir el nombre d'accidents que hi succeeixen, rebaixant alhora el rati de gravetat ("Víctimes Zero" o "No més morts").


Analitzarem les informacions facilitades pel Departament de Territori per veure quin impacte poden tenir en la consecució dels 2 objectius indicats. Ho farem en 3 posts diferenciats que anirem publicant properament:

Post 2:Accions que la Generalitat està fent sobre la C-55 per millorar-ne la seguretat.
Post 3:Accions possibles per desviar trànsit de la C-55 cap a la C-16.
Post 4:Quin tram de la C-55 s'hauria de desdoblar per donar fluidesa al seu trànsit.